FACULTY OF EDUCATIONDEPARTMENT OF FOREIGN LANGUAGE EDUCATION (FLE)


Projects

 

Below are the projects conducted in our department in recent years (since 2010)
Please note that the underlined names are FLE Faculty Members (each name links to respective personnel page).


 

Project Title

Partners

Year

Type

Türkçede seçenek sorularının sözdizimi ve anlambilimi

Gracanin-Yüksek, M.

Ongoing 

BAP

Experimental Studies on German-Turkish Multilingualism

Gracanin-Yüksek, M.;

Kırkıcı, B.;

PRIM Team (Potsdam University)

Ongoing

TÜBİTAK / BMBF

Building a Corpus of Institutional Academic Meeting Talk

Işık-Güler, H.;

Iriskulova, A

Ongoing BAP
The Enacment and Co-Construction of European Identity: Multiparty Conversations of Incoming and Outgoing Erasmus Students

Işık-Güler, H.;

Okur, S.

Ongoing BAP

ELF-aware Teacher Education

Kaçar, I. G.;

Bayyurt, Y.;

Sifakis, N.

Ongoing

TÜBİTAK

Myschoolsnetwork

Kaçar, I. G.;

Barendsen, R.;

Bos-Wierda, .

Ongoing

  -

Facial and Discursive Expression of Emotions Among Educators

Karaman, A. C.

Ongoing

BAP

Design and Development of an E-Learning Video Portfolio Environment Using Kinect and Research on its Impact on Students’ Metacognitive Awareness Levels

Karaman, A. C.;

Üçgül, M.; 

Yükseltürk, E.

Ongoing

TÜBİTAK

Okumada Bilişsel Süreçlerin İncelenmesi: Göz Hareketleri Kontrol Modellemesi için Türkçe Okuma Örüntüleri Derlemi

Kırkıcı, B.;

Acartürk, C.

 

Ongoing

TÜBİTAK

Türkçe-Almanca İkidillilerde Dillerarası Sözdizim İncelemesi

Kırkıcı, B.;

Aydın, Ö.

Ongoing

TÜBİTAK

Türkçe Ikinci Dil Konusucularında Biçimbilimsel Islemleme

Kırkıcı, B. 

Ongoing

BAP

Ana Dil ve Miras Dil olarak Türkçede Çekimsel ve Türetimsel Islemleme

Kırkıcı, B. 

Ongoing

BAP

Britanya Edebiyatında Yeni-Köle Anlatıları

Öztabak-Avcı, E.

Ongoing

BAP

The Making of a Teacher: Identity Construction in Early Stages of Pre-Service Teacher Education

Eröz Tuğa, B.

Selvi, A. F.;
Özbilgin-Gezgin, A.

2016

BAP,
METU NCC

Yerel Edebiyat Sahnesinden Dünya Edebiyat Sahnesine Nasıl Çıkılır?

Yıldız-Bağçe, H.

2015

BAP

Secondary ELT Teachers’ Perceptions about Professional Development in Northern Cyprus.

Karaman, A. C.
Erkmen, B.;
Özbilgin-Gezgin, A.

2013

BAP,
METU -NCC

İletişimde İncelik Ve Duygu :ingilizce Ve Türkçe Geribildirim Öğelerinin İşlevleri Üzerine Derlem Tabanlı Ve Derleme Dayalı Bir Araştırma

Işık-Güler, H.;

Dörtkulak, F.

2012

BAP

 

METU Spoken Turkish Corpus 
(ODTÜ Sözlü Türkçe Derlemi)

Eröz Tuğa, B.

Hatipoğlu, Ç.

Işık-Güler, H;

Ruhi, Ş.

2011

TÜBİTAK

TÜBA Open Course Ware Project. Translation and Adaptation of “Power: Interpersonal, Organizational and Global Dimensions” into Turkish as “İktidar: Kişiler-arası, Organizasyonal ve Global Boyutları”

Yıldız-Bağçe, H.

2011

TÜBA

Mesleğin ilk yıllarında öğretmen etkinliği: Toydan deneyimliliğe

Şallı-Çopur, D.

2010

BAP

İlgi İçtümcelerini İliştirmede Karşılaşılan Belirsizliklerin İkinci Dilde Çözümlenmesi

Kırkıcı, B.

 

BAP

Dyslexia and Additional Academic Language Learning (DYSLANG)

Kırkıcı, B.; et. al.

 

LLP

Dil-Kültür iliskisi Baglamında Turkce ile Yabancı Dil Olarak İngilizce’nin Kullaniminda Etkilesim ilkeleri

Işık-Güler, H;

Ruhi, Ş.

 2005

 BAP

Culture and Communication: Cross-Cultural Explorations of the Sociocultural Interactional Principles (SIPs) underlying Language Use: A Collaborative International Research Project

Işık-Güler, H;

Spencer Oatey, H.;

Ruhi, Ş.

 2004